شهید رضــی کـوپــایی حاجی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید رضــی کـوپــایی حاجی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید رضــی کـوپــایی حاجی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام رضی کوپایی حاجی از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : نظر علی
تاریخ تولد : 1350/03/04
تاریخ شهادت : 1365/11/10
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای موحدین قائم شهر
نحوه شهادت : جراحات وارده به بدن
محل شهادت : شلمچه - عملیات کربلای 4
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

زندگی نامه شهید رضی (کیوان) کوپایی

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ

دوران ابتدایی را در مدرسه‌ی قائم گذراند و هر ساله با معدّلِ عالی نمره‌ی قبولی می‌گرفت و دوران راهنمایی را در وحدت حسینی به همین صورت گذراند و در دبیرستان شریعتی، مشغول تحصیل شد و از آن‌جا به جبهه اعزام گشت. از خصوصیّات بارز اخلاقی او، شوخ‌طبعی در خانواده و مدرسه بود و همیشه حالت تبسّم داشت. علاقه وافری به قرآن و مداحی داشت.

قبل از اعزام، نواری تهیّه کرد ابتدا قرآن تلاوت نموده سپس وصیّت‌نامه‌ی خودش را به‌صورت صوتی ضبط نمود. در سال 1363 فعّالیت خود را به‌صورت نیروی بسیجی آغاز کرد. در سال 1364 که در رشته علوم‌تجربی مشغول تحصیل بود، تصمیم گرفت به جبهه برود و به علّت سنّ کم از ثبت‌نام وی ممانعت کردند. در تاریخ 5/4/1365 به آموزش نظامی رفته و در تاریخ 25/5/1365 به جبهه اعزام شد. در گردان حضرت حمزه فعالیّت داشت. بعد از چند ماه حضور در جبهه به منزل بازگشت. هنوز دوماهی نگذشت که مجدداً به دنبال عملیات کربلای 4 و 5 با روحیّه‌ی خاصّی که انگار خود می‌دانست شربت شهادت را می‌نوشد در تاریخ 24/10/1365 مجدداٌ به مناطق جنگی اعزام شد و در ادامه‌ی عملّیات کربلای 5 در تاریخ 16/11/1365 در پست آرپی‌چی زن گردان در یکی از تک‌های دشمن به شهادت نایل آمد. جسم مطهرش قریب به 9 سال در کربلای شلمچه مدفون بود تا این‌که در نهمین سالگرد شهادتش، در تاریخ 7/11/1374 پیکر پاک او در گلستان شهدای موحّدین واقع در خیابان تهران قائم‌شهر در کنار دیگر هم‌رزمانش به خاک سپرده شد.                      

     روحش شاد و راهش پر رهرو باد

۹۵/۰۵/۲۵ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی